Podvojné účetnictví

Zákonná povinnost vést podvojné účetnictví je stanovena pro podnikatele s obratem za loňský rok přesahujícím hranici 25 milionů Kč a podnikatele zapsané do obchodního rejstříku. Povinnost vést podvojné účetnictví může být uložena také zvláštním právním předpisem. Vést podvojné účetnictví se můžete rozhodnout také dobrovolně.

Co vám v oblasti vedení podvojného účetnictví nabízíme?

  • Nastavení a kompletní vedení podvojného účetnictví pro právnické i fyzické osoby podle zvolené účetní metody.
  • Plynulý přechod z vedení daňové evidence na podvojné účetnictví.
  • Zadávání a účtování veškerých účetních transakcí (faktury přijaté, faktury vystavené, banka, pokladna, transakce platebními kartami, leasing, majetek, mzdy, atd.).
  • Importy dat některých agend z vašeho interního systému (např. faktury přijaté, faktury vystavené, maloobchodní tržby atd.) do našeho systému a jejich následné zpracování standardním způsobem.
  • Zpracování jednotlivých výstupů nebo pravidelných reportů:
    • Knihy faktur přijatých a vystavených.
    • Sestavy faktur ve splatnosti a po splatnosti, včetně generování upomínek.
    • Rozklady jednotlivých účtů za definované období.
    • Rozvaha.
    • Výsledovka včetně střediskového či zakázkového členění.
    • Cash flow.
    • Pravidelná porovnávání (hodnocení) plánovaného rozpočtu s výsledky společnosti.
    • Speciální reporty dle požadavku klienta či mateřské společnosti.
    • Prezentace výsledků společnosti.
  • Zpracování přiznání k DPH na pravidelné bázi.
  • Roční zpracování jednotlivých nebo všech relevantních daňových přiznání (k dani silniční, dani z příjmů atd.).
  • Zpracování kompletní roční účetní závěrky, případně včetně návazné spolupráce s auditorem a /nebo daňovým poradcem.
  • Zpracování statistik pro Český statistický úřad.
  • Zpracování výkazů pro ČNB.
  • Komunikace a styk s úřady.

V průběhu celé doby s vámi budeme průběžně komunikovat, zajistíme si osobní převzetí veškerých účetních dokladů a doklady dohodnutým způsobem zpracujeme.